DİZİ DÜNYASI

Küçük Ağa'nın yönetmeni konuştu: 'Seyirciyi dramaya boğmuyoruz'

Türkiye'nin ilk dijital Sinema Televizyon Dergisi Filmstudio'nun 11.sayısı yayına girdi. Şubat sayısının Kapak konuğu Küçük Ağa dizisinin yönetmeni Aysun Akyüz Mehdiabbas.

Küçük Ağa'nın yönetmeni konuştu: 'Seyirciyi dramaya boğmuyoruz'

Türkiye'nin ilk dijital Sinema Televizyon Dergisi Filmstudio'nun 11.sayısı yayına girdi. Şubat sayısının Kapak konuğu Küçük Ağa dizisinin yönetmeni Aysun Akyüz Mehdiabbas.

KÜÇÜK AĞA SEYİRCİYİ DRAMA BOĞMUYOR

Aysun Akyüz Mehdiabbas, Kanal D'nin en çok izlenen dizilerinden 'Küçük Ağa'nın gizli kahramanı. İki sezondur izlenme rekorları kıran dizinin yönetmen koltuğunda oturan Aysun Akyüz Mehdiabbas ile Filmstudio dergisi, yönetmenliğin ipuçlarından, Küçük Ağa dizisinin başarısına, çocuk yıldız Emir Berke Zincidi'nin oyunculuğundan, yaz aylarında çekeceği ilk sinema filmine uzanan bir söyleşi gerçekleştirdi. 

İşte o röportaj:

YÖNETMEN OLMAYA ORTAOKULDA KARAR VERDİM

Filmstudio: Bunca meslek varken yönetmenliği tercih etmenizin nedeni neydi?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: Ortaokul yıllarında yönetmen olmayı kafama koymuştum. İlgim ve hevesim vardı. Daha o yaşlarda tiyatro gösterilerinde görev alıyordum. Dolayısıyla üniversitede de Sinema Televizyon Bölümü'nü tercih ettim.

Deneme

KADIN YÖNETMENLER SETTE CİNSİYETSİZ

Filmstudio: Kadın yönetmen olmanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: Kadınlar erkek gibi sahada çalışıyor. Kadın yönetmenler olarak kadının narinliğinden uzağız. Kendimizi cinsiyetsiz düşünüyoruz. Set hayatı zordur, bir erkek gibi davranmanız lazım.

KADIN DOKUNUŞUNU YAKALAYINCA BAŞARILI OLUYORUZ

Uykumuzun gelmemesi, hastalanmamamız, üşümememiz lazım. Dağlara bizim de erkekler gibi tırmanabilmemiz lazım. Ama bir kadın gibi duygusal tarafınızı sürdürebildiğinizde, bence erkek yönetmenlerden daha avantajlı bir hale gelebiliyorsunuz. Yani, kadın dokunuşunu yakaladığımız zaman, yönetmenlikte avantajımız artıyor. Çünkü biz kadınlar disiplini seviyoruz. Programlı çalışmayı, gardımızı almayı seviyoruz. Başımıza gelecekleri, yağmuru, karı, senaryo aksiliklerini önceden hesaplayabiliyoruz. Ama erkek her zaman bir kadın narinliğinde düşünemeyebiliyor.

SENARİSTLERİN YAZDIKLARINA SAYGI DUYUYORUM

Filmstudio: Sahneleri çekerken özel metodlarınız var mı? Senaryonun dışına çıktığınız oluyor mu?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: Çok gerekmedikçe senaryonun dışına çıkmıyorum. Sonuçta o senaryoyu yazmak için günlerce çalışan senaristler var. Senaristlerin yazdıklarına saygı duyuyorum. Özel metodlarım yok. Senaryomu önceden okuyup çalışıyorum. Ekibim ile de toplantılarımız set öncesi oluyor. Bu hazırlıkları yaptıktan sonra sete girdiğimiz zaman daha kısa zamanda daha verimli çalışmış oluyoruz.

Deneme

KÜÇÜK AĞA, SEYİRCİYİ DRAMA BOĞMUYOR

Filmstudio: Seyirci, Küçük Ağa'yı sizce neden sevdi?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: Doğallığı ve samimiyetini seyirciye çok iyi yansıttığımızı düşünüyorum. Seyirciyi drama boğmuyoruz. Yeri geliyor hayvan sevgisinin önemini, yeri geliyor çocukların haylazlıkları ile ailelerine ne kadar büyük dersler verdiğini daha keyifli şekilde anlatıyoruz. İnsanlar da zaten her şeyden bıkmışken, ağır diziler yerine bizimle eğlenmeyi, keyiflenmeyi tercih ediyorlar.

EMİR BERKE ZİNCİDİ'NİN GELECEĞİNİ ÇOK PARLAK GÖRÜYORUM

Filmstudio: Emir Berke Zincidi'nin oyunculuğunu beğeniyor musunuz?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: Emir Berke'nin oyunculuğuna bayılıyorum. İlerisi açık. Geleceğini çok parlak ve başarılı görüyorum.

EMİR BERKE ÇOK DİSİPLİNLİ, ÇABUK EZBERLİYOR VE UYGULUYOR

Sette çok disiplinli, çabuk ezberliyor ve uyguluyor. Rolünü hissediyor ve izleyene de hissettiriyor.

Deneme

DOĞRU CAST, DOĞRU SENARYO İLE TUTMAZ DEDİĞİN İŞLER BİLE TUTAR

Filmstudio: Dizi sektörünü bir yönetmenin gözünden değerlendirir misiniz?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: Son dönem dizi sektörünün çok geliştiğini ve çok güzel işler çıktığını düşünüyorum. Deneme yanılma yöntemleri oluyor. Daha önce denenmiş şeylerin tutup tutmayacağı düşünülüyor. Bazı şeyler tamamen cast ve hikayeye bağlı. Doğru cast ve hikaye olduğu zaman görselliğe de önem verilir, yönetmen de kendisinden farklı yorumlar katarsa, tutmaz dediğin işlerin de tuttuğu oluyor.

Filmstudio: Oyunculuğunu beğendiğiniz kişiler kimler?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: Erdal Beşikçioğlu, Nurgül Yeşilçay, Fikret Kuşkan, Zuhal Olcay, Demet Evgar oyunculuğunu beğendiğim kişilerin başında geliyor.

FERZAN ÖZPETEK'İN YÖNETMENLİĞİNİ ÇOK BEĞENİYORUM

Filmstudio: Yönetmenliğini beğendiğiniz kişiler kimler?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: Ferzan Özpetek, Fatih Akın, Semih Kaplanoğlu, Zeki Demirkubuz ve Çağan Irmak yönetmenliklerini takdir ettiğim kişiler.

Filmstudio: Sizce Türkiye'de Oscar'ı yönetmen ve oyuncu olarak kimler alabilir?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: Yönetmen olarak kesinlikle Çağan Irmak almalı, alır da. Özgünlüğünü kanıtlamış bir yönetmen. Dili de güzel hikayeleri de. Oyuncu olarak Nurgül Yeşilçay, Fikret Kuşkan alabilir.

OKUSUNLAR VE ALGILARINI AÇIK TUTSUNLAR

Filmstudio: Yönetmen olmak isteyen gençlere önerileriniz var mı?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: Öncelikle bu işin okulunu okusunlar. Algılarını açık tutsunlar, meraklı, gözlemci, en önemlisi de sabırlı olsunlar. Bol bol sinema ve tiyatro izlesinler ve asla çalışmaktan yorulmasınlar.

İLK SİNEMA FİLMİMİ YAZIN ÇEKECEĞİM

Filmstudio: Sinema projeniz var mı?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: İlk sinema filmimi bu yaz çekeceğim. Bir Haber Gönder adlı film, bir gurbet hikayesi olacak. Almanya'da geçecek, bir ayağı da Akdeniz bölgesi olacak. Yapımcılığını eşim Ali Mehdiabbas yapacak.

BOSPHORUS PLATOLARI İSTANBUL'DAKİ EN BAŞARILI PLATO

Filmstudio: Bosphorus Film Platoları'nı beğendiniz mi?

Aysun Akyüz Mehdiabbas: Bosphorus Film Platoları'nda çalışmaktan acayip mutluyum. Aradığım her şeyin fazlasını bulduğum bir plato. İnsanların güleryüzü ile karşılaşmakta işin piyangosu. Ayrıca İstanbul'da gördüğüm en başarılı plato.