MEDYA KÖŞESİ

Hıncal Uluç’a göre hangi fırsat kaçtı?..

Eyvah Eyvah, Türk sinemasının en güzel yapıtlarından biri olabilir, "Unutulmazlar" arasına girebilirdi..

Hıncal Uluç’a göre hangi fırsat kaçtı?..

GAZETECİLER.COM
Hıncal Uluç
’a zaman zaman takılsak(!) da onun Türk medyasının en usta, en entelektüel kalemlerinden biri olduğunu kabul ederiz…
Sinema konusundaki engin bilgisine saygı duyar, sinemayı sinema olarak kabul edişini ve bu nedenle “ticari” ve “görsellik” değeri yüksek filmleri tercih edişini destekleriz…
Bugünkü yazısını da o gözle okuduk…
Sizin de okumanızı istedik…

 

Eyvah eyvah ki kaçan fırsata..

Rumeli Muhacirleri asla ve asla “Eyvah eyvah” demezler çünkü bir Trakyalı ve hele de muhacir için baştaki ve sondaki “H” harfini okumak, deveye hendek atlatmaktan zordur…
Bu nedenle “eyva eyva” der Trakyalılar ve Çanakkaleli Rumeli Muhacirleri…
Keşke Hıncal usta o konuya dikkat çekseymiş de, yazısının başlığını “Eyva eyva ki kaçan fırsata” diye atsaymış…
Peki o güzelim şiveyi ben nereden biliyorum?..
Ben de bir Rumeli Muhaciri ailesi içine doğdum, orada büyüdüm de ondan…

Adnan Berk Okan

Yani filmi başından sonuna sıkılmadan izledim. Yer yer müthiş kahkahalar da attım.. Ama çıkarken içimde bir burukluk, bir hüzün vardı.. Kaçan büyük fırsatın hüznü..

Eyvah Eyvah, Türk sinemasının en güzel yapıtlarından biri olabilir, "Unutulmazlar" arasına girebilirdi..

Ödüllere boğulabilirdi. Ayni zamanda seyirci rekorları da kırabilirdi..

Niye olamadı?..

Valla, elimde yetki olsa, bu ülkenin komedyenlerine senaryo yazmayı yasaklarım..

"İlle de her şeyi ben yaparım" iddiası, çok güzel başlangıçların yarı yolda kalmasına sebep oluyor..

Ata Demirer'in keşfettiği dünya güzeli bir mekân.. Geyikli diye bir sahil kasabası.. Karşısı Bozcaada.. Feribotlar işliyor.. Halkı genelde Rumeli göçmeni.. Tipik muhacir şivesi ile konuşuyorlar..

Film, bu harika dekor ve harika insanların arasında başlıyor..

Yahu öyle gitsene.. Öyle bitsene.. Hayır.. 15 dakika sürüyor Geyikli ve onun insanları.. Sonra Ata Demirer, orada başlattığı o çok şirin aşk hikayesini de şutluyor, Geyikli'yi de.. Filmi İstanbul'a taşıyor.. Çok meraklıyız ya filmde İstanbul'u görmeye.. Hiç görmedik ya.. Elinde bir resim, hayatta görmediği babasını aramaya başlıyor, o semt senin, bu semt benim o çok merak ettiğimiz İstanbul sokaklarında.. Aşk filmi, bir arama filmine dönüşüyor.. Bu arada bir de mafya cinayetine şahit olmuyorlar mı?. Mafya peşlerine düşmüyor mu?.. Hayda dönüyoruz, aksiyon, işkence, cinayet filmine..

Asıl cinayet bu işte.. Geyikli-Bozcaada ekseninde geçecek, küçük kasaba insanını, muhacirleri anlatacak enfes bir öykü yerine, "O da olsun, bu da olsun" diye kötü bir aşureye döndürülüyor, mis gibi pişmiş aş!..

Ata Demirer müthiş bir oyuncu. Harika bir komedyen. Demet Akbağ müthiş bir oyuncu. Harika bir komedyen.

Bu ikisi bir araya gelmiş.. Ve ortaya çıkan filme bakın..

Yarın unutulur gider.. Aptal bir senaryo yüzünden..

ÇOK OKUNANLAR
Yorumlar 1 yorum