Habertürk yazarı Bardakçı'ya çaktı!
Tarihte toplumların yaptıkları hataları en doğru şekilde analiz edebilen bir zat-ı şahaneye "bassınlar odunu" yaklaşımını yakıştıramadım.
GAZETECİLER.COM - Habertürk yazarı Rahşan Gülşan, bugün köşesinde kaleme aldığı yazıyla gazetesinin ağır toplarından Murat Bardakçı'ya çok sert çıktı.
Bardakçı'nın dün Mezarlık Keşleri başlıyla Can Yücel'in mezarının parçalanmasıyla ilgili kaleme aldığı yazısına sert bir yanıt veren Gülşan, Bardakçı'yı "tahrikçilere çanak tutmak" ile suçladı.
Bugün yaşadığımız Türkiye'de kalemimizi muhafazakârlıktan yana oynatmak, muhafazakâr kitlenin keyfini okşayacak, "Yaşa nurol, varol, ver elini öpeyim" reaksiyonları aldıracak yazılar yazmak bugün için hem çok kolay hem çok eğlenceli olmalı.
Ama böyle yazıların muhafazakârlar ve olmayanlar arasındaki uçurumu daha da derinleştiğinin de farkında olmak gerek. Murat Bardakçı dünkü yazısında Can Yücel'in mezarına yapılan korkunç, saçma ve en fenası çok da iç acıtan saldırıyı konu etmiş. Ve Can Yücel'in mezarına şarap dökerseniz böyle bir saldırıyı da hak edersiniz anlamına gelen satırlarla yorumlamış meseleyi.
HIRSIZIN HİÇ SUÇU YOK MU?
Bardakçı (...) Bu yapılanın ağır bir tahrik olduğunu ve mezarlıktaki diğer kabirlerin sahiplerinin gidip söz konusu mezarı parçalamasının gayet normal olduğunu anlatıyor yazısında. Ve yüzyıllardır uygulanan kuralları yıkan insanlara olan öfkenin mezardan çıkarılmasının ve mezarın parçalanmasının normal olduğunu demeye getiriyor.
"Hırsızın hiç suçu yok mu?" Sayın Bardakçı? Ve söz ettiğiniz yazılı olmayan kurallarla sadece mezarlıklarda değil, mezarlık dışında yapılan şiddet ve öfke gösterilerinin de çok masum gösterilebileceğinin farkında değil misiniz?
BUNUN ADI ÇANAK TUTMAKTIR
Kusura bakmayın ama mezara içki dökmek ne kadar çirkinse, bunu yapan kendini bilmezler yüzünden gidip mezar parçalamak o kadar çirkin ve hunharca bir davranıştır. Buna sizin gibi kalemlerin yüzyıllardan gelen toplum kuralları deyip icazet vermeniz ve mezar yıkanları adeta onaylamanız gelecekteki bu tarz tatsız olayların gerçekleşmesine çanak tutmaktadır.
BASSINLAR ODUNU YAKLAŞIMI YAKIŞTI MI?
Üstelik söz konusu kuralların sadece mezarlık adabı ve mezarlık sınırları ile sınırlı kalmayacağını hepimiz bilirken bu hoyrat tutumunuzu çok yadırgadım. Sizin gibi ilimi irfanı içmiş ve tarihte toplumların yaptıkları hataları en doğru şekilde analiz edebilen bir zat-ı şahaneye "bassınlar odunu" yaklaşımını yakıştıramadım.
Bardakçı'nın dün Mezarlık Keşleri başlıyla Can Yücel'in mezarının parçalanmasıyla ilgili kaleme aldığı yazısına sert bir yanıt veren Gülşan, Bardakçı'yı "tahrikçilere çanak tutmak" ile suçladı.
Bugün yaşadığımız Türkiye'de kalemimizi muhafazakârlıktan yana oynatmak, muhafazakâr kitlenin keyfini okşayacak, "Yaşa nurol, varol, ver elini öpeyim" reaksiyonları aldıracak yazılar yazmak bugün için hem çok kolay hem çok eğlenceli olmalı.
Ama böyle yazıların muhafazakârlar ve olmayanlar arasındaki uçurumu daha da derinleştiğinin de farkında olmak gerek. Murat Bardakçı dünkü yazısında Can Yücel'in mezarına yapılan korkunç, saçma ve en fenası çok da iç acıtan saldırıyı konu etmiş. Ve Can Yücel'in mezarına şarap dökerseniz böyle bir saldırıyı da hak edersiniz anlamına gelen satırlarla yorumlamış meseleyi.
HIRSIZIN HİÇ SUÇU YOK MU?
Bardakçı (...) Bu yapılanın ağır bir tahrik olduğunu ve mezarlıktaki diğer kabirlerin sahiplerinin gidip söz konusu mezarı parçalamasının gayet normal olduğunu anlatıyor yazısında. Ve yüzyıllardır uygulanan kuralları yıkan insanlara olan öfkenin mezardan çıkarılmasının ve mezarın parçalanmasının normal olduğunu demeye getiriyor.
"Hırsızın hiç suçu yok mu?" Sayın Bardakçı? Ve söz ettiğiniz yazılı olmayan kurallarla sadece mezarlıklarda değil, mezarlık dışında yapılan şiddet ve öfke gösterilerinin de çok masum gösterilebileceğinin farkında değil misiniz?
BUNUN ADI ÇANAK TUTMAKTIR
Kusura bakmayın ama mezara içki dökmek ne kadar çirkinse, bunu yapan kendini bilmezler yüzünden gidip mezar parçalamak o kadar çirkin ve hunharca bir davranıştır. Buna sizin gibi kalemlerin yüzyıllardan gelen toplum kuralları deyip icazet vermeniz ve mezar yıkanları adeta onaylamanız gelecekteki bu tarz tatsız olayların gerçekleşmesine çanak tutmaktadır.
BASSINLAR ODUNU YAKLAŞIMI YAKIŞTI MI?
Üstelik söz konusu kuralların sadece mezarlık adabı ve mezarlık sınırları ile sınırlı kalmayacağını hepimiz bilirken bu hoyrat tutumunuzu çok yadırgadım. Sizin gibi ilimi irfanı içmiş ve tarihte toplumların yaptıkları hataları en doğru şekilde analiz edebilen bir zat-ı şahaneye "bassınlar odunu" yaklaşımını yakıştıramadım.