POLEMİK

Barlas, Ahmet Hakan'ı paspas etti

"Uğraşma" diye tavsiyede bulunmuştuk Ahmet Hakan'a... Barlas'daki 'cin şişeden' çıktı bir kere... Durdurabilene aşkolsun.

Barlas, Ahmet Hakan'ı paspas etti

GAZETECİLER.COM - Bu polemik savaşında işin sonu nereye varır bilemeyiz ama Ahmet Hakan'ın bir hayli yara aldığının tespitini şimdiden yapabiliriz sanırız.
Baksanıza duruma...
Ahmet Hakan, "yeni tip köşe yazarı" olarak nitelemişti kendisini...
Barlas'ın bu "tip"lerden çakmadığını "değişimi ıskaladığını" söylemişti. 

AHMET HAKAN TAM GAZ DEVAM

Ahmet Hakan, polemikte altta kalmamak için artık Barlas'ın yanıtlarını bile beklemeden yazıyor. Bugün de yine bir Barlas başlığı açmış... Şöyle yazıyor;

BENİM eski mahalleden arkadaşlar, “Biz bu polemikte Mehmet Barlas’tan yanayız” diyorlarmış.
Fark etmez... Dilediklerinin yanında yer alabilirler.
Ama onlara bir uyarıda bulunmak isterim:
Mehmet Barlas’ın “bizim mahalleliler” için bir ağzını bozma, “kenarın dilberi” falan diye laf çakma eşiği var.
Eğer Barlas’a “büyük demokrasi kahramanı”, “süper malumat insanı”, “fıkra deposu”, “evinde devlet adamlarını ağırlayan üst insan” falan derseniz...
Eşiği aşmamış olursunuz ve mesele çıkmaz.
Ama eğer kafayı kaldırır, kendisine bir çift laf ederseniz...
Eşik aşılmış olur ve “kenarın dilberi” lakabını almaya hak kazanmış olursunuz.
Hatta Murat Bardakçı gibiler de yancılık yapıp sınıfsal destek babından Barlas’a entelektüel yardım sunarlar.

Barlas'ın yanıtı mı?
Yine okkalı oldu...
Çakma Nişantaşılı sıfatının yanına "Alis" eklemesi yaptı...
Şunları yazdı;

"Amigoluğa prim vermeyen... Geçmişiyle hesaplaşan yeni tip köşe yazarları" nın prototipi kendisi ise, onu izlerken asla değişimi ıskalamıyorum.
Nişantaşı kafelerinin kapılarında "Alis Harikalar Diyarı"ndaki Alis gibi dolaşanları nasıl ıskalarım ki. Ama mesela Hürriyet'in bir başka yazarı olan Cengiz Semercioğlu popüler kültür üzerinde yazdığı zaman, bunu merakla okuyorum. Benden sonraki kuşağın bakış açılarını öğreniyorum.
Çünkü Semercioğlu çakma değil orijinal.

Edebiyatı ve kültürü özümsemiş, günceli komplekssiz biçimde yorumlayan, kökenlerini inkar etmek yerine bunu zenginlik olarak gören, birilerine yaranmaya çalışmayan yeni kuşak yazarlar denilince aklıma, Sabah dışında yazan meslektaşlarımdan mesela Ahmet Kekeç, Bejan Matur, Salih Tuna, Şamil Tayyar, Nagehan Alçı, Rasim Ozan Kütahyalı, Atılgan Bayar, Elif Çakır gibi isimler geliyor.

Kendini bulamamış kişilere hep aynı örneği veririm.
Yer altına inen Alis'in önünde iki yol vardır.
Masal kedisine "Hangi yolu seçeyim" diye sorar Alis.
Kedi ona "Nereye gitmek istiyorsun" diye bir soruyla cevap verir.
Alice "Bilmiyorum" deyince kedi gülümser, "Nereye gitmek istediğini bilmiyorsan, hangi yola girdiğin önemli değildir ki" der.
Alis kediye "Sadece Nişantaşı'na gitmek istiyorum" deseydi masal daha mı ilgi çekici olurdu?

Mehmet Barlas'ın diğer

ÇOK OKUNANLAR