Daha doğrusu Tarkan’ın “Kıl Oldum” şarkısı üzerineydi. Doğan Bey
bir dil tutkunu olarak tabiatıyla “Kıl oldum” deyimine fena halde
takılmıştı.
Ben de Doğan Hızlan’la hayatımın tek polemiğini işte o yazı
üzerine yaşadım.
Demiştim ki;
“Doğan Bey bu yeni bir kültür. Bu sokağın yeni dili. Sizin bu
dili anlamanız, beğenmeniz ne mümkün, ne de gereklidir…”
O günkü kehanetim şuydu:
Tarkan büyük bir popstar olacak…
Yıl 1992’ydi ve “Kıl Oldum” Tarkan’ın çıkış şarkısıydı.
Bırakın popstar’ı bir süperstar oldu…
Cüneyt Özdemir'e göre Aleyna Tilki
coğrafyası
Aradan 30 yıl geçti ve dün itibariyle yeni bir popstar tartışmamız
oldu…
Konu Aleyna Tilki’nin yeni şarkısı “Take It Or Leave
It…”
Ve onun klibi…
Klip üç gün içinde 3 milyon insan tarafından seyredildi ve aynı
anda tartışma başladı.
Ama bu tartışmaya damgasını vuran Cüneyt Özdemir’in şu tviti
oldu.
"Aleyna Tilki’nin son klibini izleyince Türkiye’de kariyeri
yönetilemeyen sanatçıların düştüğü hazin duruma üzüldüm.iyi bir
ses, berbat bir şarkı, beter bir klip! Coğrafya herkes için
kaderdir!"
Böylece biz Türklerin çok sevdiği, nereden geldiği tam belli
olmamakla birlikte İbn-iHaldun’a maledilen “Coğrafya kaderdir” lafı
yine göndeme geldi.
Hamsi mi buğday mı hangi coğrafya
Tartışma o ifadeye gelince Aleyna Tilki de müthiş bir zekayla
cevabını verdi:
"Özdemir’e bakınca, yurt dışında yaşasa da yeteneklerini yeteri
kadar geliştiremediği için kendinden gençlere karşı girdiği
kompleksi görüyorum. Coğrafya kaderdir deyip insanların
potansiyelini limitlemeyin artık! Bilgili biri ama bilge değil.
Bilgelik kaderdir, herkeste olmaz.."
Tabi iş pop kültüre gelince bir pop sosyolog olarak kendimi
tutamadım ve ben de balıklama daldım.
Coğrafya kader midir?
Kader olduğuna mı inanıyoruz…
İyi öyleyse Aleyna Tilki’nin kaderi neymiş?
Anne Trabzonlu…
Baba Konyalı…
Kaderi hangisi belirledi?
Hamsi mi buğday mı…
Deniz mi, İç Anadolu mu…
Aleyna'nın alın yazısına Manga'yı kim
yazdı?
O klipte bir yenilik var. Tarantino’nun “Kill Bill” filminde de
gördüğümüz bir manga çizgisi…
Japon kültürü yani…
Peki o klipte dan eden bu şahane genç kızın alnına
“Mangayı” kim yazdı şimdi…
İlk çıkış şarkısı “Sen Olsan Bari’den” beri hep aynı şeyi
söylüyorum.
Bu kız bir devrimci…
Bu kızda doğuştan bir starlık kabiliyeti var…
Cüneyt’e hiç katılmıyorum. Tam aksine markasını ve kariyerini
harika yönetiyor.
Bu klibe gelince…
Neymiş Britney Spears taklidiymiş..
Ne farkeder…
Bu yıl Grammy’de yılın şarkısı ödülünü alan “Leave The Door
Open” şarkısına bir bakın…
O şarkıylı söyleyen Bruno Mars, Andersen Paak ve Silk Sonic’in
çıkardığı yeni harika albüm “An Evening With Silk Sonic’e”
bakın…
Özellikle “Skate” adlı şarkı, 1970’lerin “Philedelphia Sound”
denilen müzik akımının neredeyse birebir taklidi…
Ama tam bir vintage…
İlk klibi bugüne kadar 535 milyon kez
görüntülendi
Aslında Aleyna Tilki bu kliple, ilk çıkış klibine döndü…Yani kendi
kendine…
Hatırlardınız mı o klibi…
Hani Harley motosikletler üzerinde şarkı söylediği
görüntüler…
“Cevapsız Çınlama” adlı klibi bugüne kadar Youtube’da 535 milyon
kere görüntülendi…
Ama bu defaki klipte büyük bir yenilik vardı.
Bir Japon manga çizgisi…
Çok modern yani…
Çok cesur…
Çok provokativ…
Cüneyt'in tweetindeki iki eksik kelime
Yani diyeceğim,
Sevgili Cüneyt, elbette şarkıyı ve klibi hiç sevmemek
hakkındır.
Ama bu ifadede iki kelime eksik…
“Bana göre…”
Öyle deseydin hiç mesele yoktu.
Ben de derdim ki, “Bana göre de çok modern ve çok güzel…”
Cyndi Lauper 1983 yılında “Girls Just Want To Have Fun”
şarkısını çıkardığı zaman, Amerikan yerleşik kültürünün ağır
abileri de bir güzel girişmişti ona…
1983-2022….
29 yıl…Kızlar hala biraraya geldiklerinde söylüyor o şahane
şarkıyı…
Yani arkadaşım…
Bırak kızma Aleyna’ya…
Tıpkı Cyndi Lauper’ın şarkısındaki gibi…
“Kızlar sadece eğlenmek istiyor…”