Taraf bu kez eşcinselleri kızdıracak
Taraf yazarı Murat Kapkıner köşesinde eşcinselleri aşağılayan bir yazı yazdı: Eşcinsellik günahtan daha fazla bir şeydir
İşte Kapkıner'in tepki toplayacak o yazısı:
İLERİ DERECEDE UZMANLARIN
KONUŞABİLECEĞİ BİR HASTALIK
Bu “günah’’ lafını yeni,
farklı bir şey söylüyormuş gibi İslamcıların içine Hilâl Kaplan
attı. Nedeni de Bayan Bakan’ın duruma “hastalık” demesiydi.
Hastalık değil, günahmış. Herhalde hastalık denince herhangi bir
hastalık gibi Müslümanlar tarafından da anlayışla karşılanacağı
endişesini taşıyıp Müslümanlara bir kıyakla ellerine anlayış
göstermemeleri için bir koz verdi. Önce şunu hatırlamakta yarar
var. Her hastalık günah değildir ama kimi hastalıklar günahtan daha
fazlasıdır. Bu durumda artık günahtan değil, ileri derece,
uzmanların konuşabileceği bir hastalıktan bahsedilir.
İNSAN DOĞASINDA BULUNMAYAN EDİMLER
GÜNAH KATEGORİSİNE GİREMEZ
Bir de şöyle diyelim: Günah
olan bütün edimler aynı zamanda fıtrî, beşeridir. Fıtrî, beşeri,
insan doğasında bulunmayan edimleri, İslam ‘günah’ kategorisinde
ele almaz.. Bütün (Kur’an ve Sünnetle belirlenmiş) günahları tekrar
düşünün hepsi insanoğlunun yaradılışında var olan, bu edime
insanoğlunun istidadının bulunduğu şeylerdir. Çünkü ademoğlunun
yaratılışında ona “Takva (günahtan sakınma) ve fücur (günah)
lehimlenmiştir” İnsanın ikisine de müstaid yaratılışı söz
konusudur.
Alkolü içki tüketmek günahtır, handiyse insanlıkla birlikte içki tüketilmektedir. Zina, en doğal, karşı konamaz güdümüzün yasal olmayan şeklidir. Faiz, kazanma, edinimden bir şubedir, islamda hoş görülmemiştir. Ve isterse insan bir sürü , hatta haklı gerekçeyle çalar. Bütün günahlar tanıdığımız, hatta yasak olmasa çoğumuzun gerçekleştirebileceği tanıdık şeylerdir, hiçbiri yaratılışımıza aykırı değildir; inanmamışsak (çoğu kişi için) yapabileceğimiz eylemlerdir. Mesela hiç anlamadığımız şeyler değildir. Kil yemek orucu bozmaz. (veya kefaret gerektirmez; anımsamıyorum şimdi. İkisinden biri) Yani günah değildir. Çünkü fıtrî değildir. Bir bireyin aklın, örfün, adetin dışında ama kimseye zarar vermeyen aptallıkları, delilikleri de günah değildir. Emirler (farzlar) da böyledir. Suyun helâl olması için kimse ayet inmesini ummaz. ‘Taşları yemek yasaktır’ diye bir buyruk da kimseye gerekmez.
BİR MÜSLÜMANIN EŞCİNSELLİĞE GÜNAH
YA DA SEVAP DİYEBİLMESİ İÇİN...
Mesela demek istiyorum
ki bir müslümanın eşcinselliğe günah ya da sevap diyebilmesi için o
fiili anlaması, bilmesi gerekir. Ki yaratılışı bozulmamış değil
mümin hiçbir insan bu fiili esasen anlamaz, bilmez. Biliyorum,
anlıyorum dediği anda, o anomaliden kendisinde de kısmen var
olduğunu çıkarırız. Ve çıkarsama hiç de sağlıksız değildir. Bir
felsefî sonuçtur. Yaratılışı bozulmamış insan, anlamak bir yana
ilkin tiksinti duyar. Şeraitte (yineliyorum) yenmeleri haram
olmayan ama teb’an kerih (yaratılışımız itibariyle tiksindirici)
hayvanların yenmesi hoş görülmemiş, bunlar hakkında nassa gerek
görülmemiştir. Kertenkelenin yenilmesi gibi.
Helâl ve haramın dışında ondan çok daha fazla sapkınlıklar söz konusudur ve bunlar için nas gerekmez. Nitekim Saadet Çağı’nda eşcinseller hakkında bir nas varid olmamıştır. Her coğrafyada hissesi kadar görülen bu anomali herhalde o gün de vardı. Araştırmacılara göre bu sorunun şer’i cezasının ne olacağı içtihadı Hz. Ali dönemine rastlıyor. Eğer eşcinselliğe salt ‘günah’ derseniz, zinakâr ama sağlıklı insana hakaret etmiş olursunuz, aynı kefeye koymakla.
İnsanlar cinayet işleyebilir ama bunların hiçbiri sadist değildir. Cinayet, çığırını Kabilin açtığı yalnızca bir günah iken sadizm bir anomali, bir fıtrî sapmadır.
Eşcinselliğe günah derseniz afife kadın ve afif erkekleri aşağılamış olur, onların da potansiyel birer eşcinsel olduklarını söylemiş olursunuz. (Sen buna müsaitsin demiş olursunuz.)
Söz buraya gelmişken şu yaygın ‘cinsel tercih’ konusunu da ele alıp ivedilikle tashih etmek de gerekir.
EŞCİNSELLİK TERCİH DEĞİL
ZORUNLULUK
Bilinsin ki eşcinsellik bir ‘tercih’ değil
olsa olsa bir zorunluluktur. Sağlıklı insanlar doğal ilişkilerini
tercih etmemişlerdir. Ona zorunludurlar. Siz söz konusu fiile
‘tercih’ derseniz bu zorunlu ilişkideki geri kalan herkese de
fiillerini tercih etmiş olduklarını söylemiş olursunuz ki bu
absürddür. Bu açıdan da iş günahtan ziyade hastalığa yakındır.
Sağlıklı insanların ilk kez tren gören ineğin trene baktığı gibi
baktığı, bu gayr ı fıtrî, gayr ı tabii olay günah değil (şimdilik)
en genel kategori ile hastalıktır. İslam’ın bu şeylerle ilgisi
yoktur. Nasıl ki ‘islam şizofrenler hakkında ne diyor’ diyemezsek
kimse de bir mümine gelip ‘söyle bakalım senin dinin benim için ne
diyor’ deme hakkına sahip değildir.
Bu yazı eşcinselleri aşağılamak, onları dışlamak için yazılmamış, aksine onlar için ne yapılabiliri tartışmıştır. Onları kendi doğuştanlıklarına tekrar kavuşturmanın yolları ne olabilir sorusuna yanıt aramıştır.