Özkök'ten Hürriyet ve Şemdinli güzellemesi
Habertürk'te konuşan Ertuğrul Özkök, Berberoğlu'nun Şemdinli fotoğrafını yorumladı, gazetelerin ve gazeteciliğin geleceğine dair konuştu...
GAZETECİLER.COM
Hürriyet gazetesinin yayın yönetmeni Enis Berberoğlu'nun Şemdinli fotoğrafı tartışılmaya devam ediyor. Berberoğlu'nun Şemdinli kırsalına masa kurup verdiği poz bu kez Ertuğrul Özkök yorumladı.
ELEŞTİRENLERİ GAZETECİ KISKANÇLIĞI İÇİNDE YORUMLADI
Habertürk ekranında Ece Üner'in sorularını yanıtlayan Özkök, tepki toplayan o fotoğrafı savunmaya devam ederken "ben Enis'in yaptığı işten bir gazetecilik heyecanı duydum" dedi. Eleştirileri "gazeteci kıskançlığı" içinde yorumlayan Özkök, Şemdinli fotoğrafı üzerinden gazetelerin ve gazetecilerin değişen kimliğini de yorumladı. Yeni çağın gazetelerinin hangi ihtiyaca cevap vermesi gerektiğine yanıt arayan Özkök çarpıcı çözüm önerileri sundu.
ADAM MASAYA SİLAH DEĞİL ÇİÇEK KOYDU! BUNU DOĞRU OKUMAK LAZIM
"Gazetecilik sadece bir olayı anlatmak değildir. Olayı kendine göre de anlatmak gazeteciliktir. Her gazetenin her olayı kendine göre anlatma biçimleri vardır. Şimdi Suriye üzerine çıkan haberlere bakın. Türkiye'de çıkan haberler ile batı basınında çıkan haberlere baktığınızda bambaşka bir resim çıkıyor. Enis'in yaptığı şey bence güzel bir mizansendi. Çiçek koydu... Ben gazetenin yazarıyım ama bir okucuyum da. Örgütün kontrol ediyorum dediği bölgeye ülkenin en büyük gazetesinin yayın yönetmeni gitmiş çiçek koymuş. Masaya silah değil çiçek koymuş. Buna bakacaksın, niye çiçek koymuş adam? Bence onu başka türlü okumak lazım. Gazetecilik çok kıskançlıkları da çeken bir meslek. Bunu akıl eden adamı yerden yere vurabilirsiniz. Hürriyet'in yayın yönetmeni çok dayak yer zaten."
HABER BİTTİ, FİKİR BİTTİ GERİYE HER GAZETENİN KENDİ AURASI KALDI
"Ben inanıyorum sitcom gazeteciliğine. Bizler isteyelim ya da istemeyelim haberlerin konusuyuz da aynı zamanda. Giyimimizle kuşamımızla birer kamusal aktörüz biz. Bizim olayın içinde haberin içinde olmamızı yadırgamamak lazım. Ben seviyorum da bunu ayrıca. Bu oyunu seviyorum ben. Haberi 24 saat önceden her yerden alıyorsunuz. E fikir deseniz fikir bana göre dünyanın en kıymetsiz şeyi şu anda. Benim 6 yaşındaki torunumun acayip güzel fikirleri var. Twitter'a bloglara bakıyorum köşe yazarlarını kat kat aşan renklilikte canlılıkta uslup ve kabiliyette yazılar var. E bizim ne kaldı geriye verebileceğimiz. Her gazetenin kendine ait bir aurayla ile atmosferiyle rengiyle eğlencesiyle bir dünya sunması... Hürriyet Dünyası bunu yapıyor ve bence çok da başarılı oluyor. Başbaka gazeteler de başka şeyler tasarlasınlar ya.. Biz biraz dizaynır olmalıyız, dizaynırız biz..."
ALTAYLI'NIN O POZU DEVLET İSTEDİ İDDİASI DOĞRU MU?
Özkök, Fatih Altaylı'nın yine Habertürk ekranlarında ortaya bir iddiayı da yorumladı. Enis Berberoğlu'nun o fotoğrafı devletin talebiyle çektiğini iddia eden Altaylı, Şemdinli fotoğrafı için "Leyla Zana röportajının devamıdır" demişti. Özkök, Enis Berberoğlu'nun böyle birşeyi asla yapmayacağını söyledi:
"20 yıldan fazla çalıştım Enis'le. Çok kişilikli ve inatçıdır. Öyle birşey yapmaz. Gazeteciliğin dünyada da gittiği yer iyi değil. Biz hepimiz buradan para kazanıyoruz. Para kazandığımız yeri daha canlı tutacak yaratıcı şeyler yapmamız lazım."
Hürriyet gazetesinin yayın yönetmeni Enis Berberoğlu'nun Şemdinli fotoğrafı tartışılmaya devam ediyor. Berberoğlu'nun Şemdinli kırsalına masa kurup verdiği poz bu kez Ertuğrul Özkök yorumladı.
ELEŞTİRENLERİ GAZETECİ KISKANÇLIĞI İÇİNDE YORUMLADI
Habertürk ekranında Ece Üner'in sorularını yanıtlayan Özkök, tepki toplayan o fotoğrafı savunmaya devam ederken "ben Enis'in yaptığı işten bir gazetecilik heyecanı duydum" dedi. Eleştirileri "gazeteci kıskançlığı" içinde yorumlayan Özkök, Şemdinli fotoğrafı üzerinden gazetelerin ve gazetecilerin değişen kimliğini de yorumladı. Yeni çağın gazetelerinin hangi ihtiyaca cevap vermesi gerektiğine yanıt arayan Özkök çarpıcı çözüm önerileri sundu.
ADAM MASAYA SİLAH DEĞİL ÇİÇEK KOYDU! BUNU DOĞRU OKUMAK LAZIM
"Gazetecilik sadece bir olayı anlatmak değildir. Olayı kendine göre de anlatmak gazeteciliktir. Her gazetenin her olayı kendine göre anlatma biçimleri vardır. Şimdi Suriye üzerine çıkan haberlere bakın. Türkiye'de çıkan haberler ile batı basınında çıkan haberlere baktığınızda bambaşka bir resim çıkıyor. Enis'in yaptığı şey bence güzel bir mizansendi. Çiçek koydu... Ben gazetenin yazarıyım ama bir okucuyum da. Örgütün kontrol ediyorum dediği bölgeye ülkenin en büyük gazetesinin yayın yönetmeni gitmiş çiçek koymuş. Masaya silah değil çiçek koymuş. Buna bakacaksın, niye çiçek koymuş adam? Bence onu başka türlü okumak lazım. Gazetecilik çok kıskançlıkları da çeken bir meslek. Bunu akıl eden adamı yerden yere vurabilirsiniz. Hürriyet'in yayın yönetmeni çok dayak yer zaten."
HABER BİTTİ, FİKİR BİTTİ GERİYE HER GAZETENİN KENDİ AURASI KALDI
"Ben inanıyorum sitcom gazeteciliğine. Bizler isteyelim ya da istemeyelim haberlerin konusuyuz da aynı zamanda. Giyimimizle kuşamımızla birer kamusal aktörüz biz. Bizim olayın içinde haberin içinde olmamızı yadırgamamak lazım. Ben seviyorum da bunu ayrıca. Bu oyunu seviyorum ben. Haberi 24 saat önceden her yerden alıyorsunuz. E fikir deseniz fikir bana göre dünyanın en kıymetsiz şeyi şu anda. Benim 6 yaşındaki torunumun acayip güzel fikirleri var. Twitter'a bloglara bakıyorum köşe yazarlarını kat kat aşan renklilikte canlılıkta uslup ve kabiliyette yazılar var. E bizim ne kaldı geriye verebileceğimiz. Her gazetenin kendine ait bir aurayla ile atmosferiyle rengiyle eğlencesiyle bir dünya sunması... Hürriyet Dünyası bunu yapıyor ve bence çok da başarılı oluyor. Başbaka gazeteler de başka şeyler tasarlasınlar ya.. Biz biraz dizaynır olmalıyız, dizaynırız biz..."
ALTAYLI'NIN O POZU DEVLET İSTEDİ İDDİASI DOĞRU MU?
Özkök, Fatih Altaylı'nın yine Habertürk ekranlarında ortaya bir iddiayı da yorumladı. Enis Berberoğlu'nun o fotoğrafı devletin talebiyle çektiğini iddia eden Altaylı, Şemdinli fotoğrafı için "Leyla Zana röportajının devamıdır" demişti. Özkök, Enis Berberoğlu'nun böyle birşeyi asla yapmayacağını söyledi:
"20 yıldan fazla çalıştım Enis'le. Çok kişilikli ve inatçıdır. Öyle birşey yapmaz. Gazeteciliğin dünyada da gittiği yer iyi değil. Biz hepimiz buradan para kazanıyoruz. Para kazandığımız yeri daha canlı tutacak yaratıcı şeyler yapmamız lazım."