Murat Bardakçı'dan Taksim yazısı: Mezarından çıkıp gelse Mimar Sinan bile adam edemez!

İBB'nin Taksim Meydanı için başlattığı projede İstanbulluların da söz sahibi olması için başlattığı oylamadan yola çıkan Murat Bardakçı, "Mezarından çıkıp gelse Mimar Sinan bile adam edemez!" değerlendirmesinde bulundu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Taksim ve Bakırköy Meydanları ile Salacak sahilleri için hazırladığı projelerde İstanbul sakinlerinin de söz sahibi olabilmeleri için 12 Kasım’a kadar devam edecek bir oylama başlattı. Buradan yola çıkan Habertürk gazetesi yazarı Murat Bardakçı, bugünkü köşesinde "Taksim’i, mezarından çıksa Mimar Sinan bile adam edemez!" başlıklı bir yazı kaleme aldı.

Türkiye'deki "meydan" algısını ve tarihini anlatan Bardakçı, meydanların birer birer "şekilsiz yapılar mahşerine" dönüştürüldüğünü anlattı:

DÜNYANIN EN ÇİRKİN MEYDANI

Sözü hiç dolandırmadan söyleyeyim: Taksim, maalesef, dünyanın en çirkin, en zevksiz, en ruhsuz meydanlarından biridir, hattâ belki de en biçimsizidir; birşeye benzetilmesi için senelerce uğraşılıp didinilmiş, projeler birbirini takip etmiş ama hiçbir netice elde edilememiştir!..

ŞEKİLSİZ YAPILAR MAHŞERİ

“Meydan” demek “açıklık” ve “alan” demektir ama meydanımsı yerleri berbad edip şekilsiz yapılar mahşerine çevirmekte üstümüze yoktur!

Taksim geçmişte de hep çirkin ve şekilsizdi fakat İstanbul’da Eminönü, Üsküdar, Kadıköy yahut Aksaray gibi “meydan” denebilecek alanlar vardı. Zamanla hepsini perişan ettik; Eminönü’nü parmaklık ve klübe, Kadıköy’ü durak, Üsküdar’ı inşaat, Aksaray’ı da alt ve üst geçit mahşeri yaptık.

Asıl katliama ise Bayazıt uğradı! Bir zamanlar havuzu, ağaçları ve zarif kıvrımlı yolları ile eski gravürlerinin hayâlini andıran Bayazıt merdivenler ve ucuz mallar cehennemi oldu ve bu zevksizliği becerenler “büyük mimar” diye yâdediliyorlar!

Yazının tamamı için tıklayınız