Müfit Can Saçıntı: Bu filmi özgürleşmek için izleyin

Yönetmen, Senarist, Oyuncu Müfit Can Saçıntı ile Mint Yapım’ın kafesinde buluşan Filmstudio ekibi çok çarpıcı bir röportaja imza attı.

Yönetmen, Senarist, Oyuncu Müfit Can Saçıntı ile Mint Yapım’ın kafesinde buluşan ekibi çok çarpıcı bir röportaja imza attı.

Müfit Can Saçıntı 13 Mart’ta vizyona girecek olan ‘Mandıra Filozofu İstanbul’u Yapımcı Birol Güven’in oyunculuğunu, film eleştirmenlerine bakış açısını, Seksenler dizisinin çekimlerini diğer dizilerden ayıran özelliklere kadar her şeyi masaya yatırdı.

MANDIRA FİLOZOFU İSTANBUL’U ÖZGÜRLEŞMEK İÇİN İZLEYİN

Filmstudio: Sinemaseverler, Mandıra Filozofu İstanbul’u neden izlesin?

Müfit Can Saçıntı: Mandıra Filozofu İstanbul, özgür ağırlığı fazla olan bir film. İlk bakışta filmde çok ahım şahım laflar yok. Zaten sıfır kilometre yepyeni laflar söylesem bu kadar etkilenmezler diye düşünüyorum. Şunu fark ettim Mandıra Filozofu insanlara doğasında var olan ve bildikleri şeyleri hatırlatıyor. Bu koca şehir içerisinde fark edemedikleri, düşünmeye ve hatırlamaya zaman bulamadıkları şeyleri su yüzüne çıkarıyor. Filmde, sistemin hepimizi gönüllü köle yapması üzerine kafa yoruyor Filozof. Hepimiz gönüllü müyüz buna. Farkına varmadan bu sistemin, İstanbul koşullarının esiri oluyoruz. Bizde, filmde bunu hatırlatıyoruz. İnsanları özgürleştirmeye çalışıyoruz. Yani sinemaseverler bu filme özgürleşmek için gelsinler.


TAKSİM MEYDANINDAKİ ÇEKİMLERDE ZORLANDIK

Filmstudio: Mandıra Filozofu İstanbul çekimleri ne kadar sürdü. Çekimlerde zorlandığınız oldu mu?

Müfit Can Saçıntı: Çekimleri 2 aya yakın zamana dağıttık. İş günü olarak 21 gün sürdü. Çekimlerin hepsi İstanbul’da gerçekleşti. Taksim, İstanbul’un en kalabalık yerlerinden biri olduğu için en çok Heykelin dibinde çektiğimiz sahnelerde zorlandık.

HEM OYNAYIP HEM YÖNETMEK TEKNOLOJİ SAYESİNDE DAHA KOLAY

Filmstudio: Mandıra Filozofu İstanbul’un hem yönetmeni, hem oyuncususunuz. Zor olmadı mı hem çekip hem oynamak?

Müfit Can Saçıntı: Yönetmen, sete çıkmadan filmi kafasında çeker. Yani sen oynasaydın. Ben kameranın karşısında sana bir şey söyleyecektim. Ben oynadığımda içimden kendi kendime söyledim. Tek fark bu. Eskiden ustalar hem oynayıp hem yönettiklerinde zorluk çekiyorlardı. Düşünsenize oynuyor, nasıl oynadığını baskıdan sonra görüyor. Şimdi hem oynayıp hem yönetmek teknoloji sayesinde daha kolay.

BİROL GÜVEN, FİLMDE DOĞAL VE RAHAT PERFORMANS SERGİLEDİ

Filmstudio: Yapımcı Birol Güven’de filmde oynuyor. Hatta kendisinin ilk film deneyimi. Birol Güven nasıl bir oyuncu?

Müfit Can Saçıntı: Birol Güven’e rolü ben teklif ettim. Kendisi acayip doğal ve rahat bir performans sergiledi.

Filmstudio: Filmde başka kimler yer alıyor?

Müfit Can Saçıntı: Kemal Kuruçay,  Gülnihal Demir,  Alper Düzen, Mehmet Auf , Nihan Durukan, Uğur Alibaşoğlu, Zınaıda Chıstol, Mahir İpek ve Abdullah Şahin rol alıyor.


GALAYA TÜM DAVETLİLERİMİZ KİTAP İLE GELECEK

Filmstudio: Mandıra Filozofunun ilkinde gala yapmamıştınız. Hatta, ‘Galaya Karşıyım’ demiştiniz. Mandıra Filozofu İstanbul’da gala yapmanızın özel bir sebebi var mı?

Müfit Can Saçıntı: Aslına bakarsanız galaya halen karşıyım. Ancak Mandıra Filozofu İstanbul’un galası önemli bir sosyal sorumluluk projesi içeriyor.

20 KÖY OKULUNA KÜTÜPHANE YAPILACAK

Çukurova Üniversitesi işbirliği ile ortaklaşa kütüphanesiz 20 köy okuluna kütüphane yaptırılacak. Yani, tüm davetlilerimiz 20 köy okulu için galaya kitap ile gelecekler.

FİLM ELEŞTİRMENLERİNİN YAZDIKLARINI ÖNEMSİYORUM

Filmstudio: Film eleştirmenlerinin yazdıklarına önem verir misiniz?

Müfit Can Saçıntı: Film eleştirmenlerinin yazdıklarını önemsiyorum. Mandıra Filozofunda genelde çok olumlu eleştiriler geldi. Olumsuz da gelebilir. Hak verilecek olumsuz eleştirilere de açığım.

FİLM ELEŞTİRMENLERİNİN OLUMLU YAZMAK KADAR OLUMSUZ YAZMAYA DA HAKLARI VAR

Film eleştirmenlerinin olumlu yazmak kadar olumsuz yazma hakları da var. Eleştiriye açığım ve gerekli de buluyorum. Gelişmemiz için eleştirinin şart olduğunu düşünüyorum.

OYUNCULAR TÜKENDİK DEMEKTE HAKLI

Filmstudio: Oyuncuların çoğu tükendik diyor. ‘Oyuncuların Tükenmişlik Sendromu’ konusunda ne düşünüyorsunuz?

Müfit Can Saçıntı: Zor koşullarda çalışıyorlar.Bu düşüncelerine katılıyorum. Ben bunları uzaktan görüyorum.

SEKSENLER DİZİSİ SETİNDE 2 GÜNDE 110 DAKİKA ÇEKİYORUZ

Övünmek için söylemiyorum ama benim yönetmenliğini yaptığım Seksenler dizisi setinde 2 günde 110 dakika çekiyoruz. Yorulmadan, gerilmeden ve makul saatlerde bitiriyoruz. Yemek saatimiz bile bankalar gibi düzenli. Bunu sektöre iyi örnek olması için anlatıyorum. Ama farkındayım özellikle Türkiye’de sadece oyuncu arkadaşlarımız değil, sette çalışan çaycı arkadaşlarımızda tükeniyor.

AMERİKA’YI YENİDEN KEŞFETMEYE LÜZUM VAR

Filmstudio: Yapımcılar genelde yaz aylarına filmlerini koymak istemiyorlar. Sebep olarak da yaz aylarında film izlenmediğini söylüyorlar. Bu konudaki düşünceniz nedir? Yaz aylarında film izlenmesi için ne yapılmalı?

Müfit Can Saçıntı: Çoğu insan, ‘Amerika’yı yeniden keşfetmeye lüzum yok’ der. Ben tam tersini söylüyorum. Amerika’yı her gün her sene yeniden keşfetmeye lüzum var. Çünkü KristofKolomb’un keşfettiği Amerika ile bugün ki Amerika aynı değil. Eskiden yaz aylarında film seyredilmiyordu böyle bir inanış vardı. Ama bunu tekrar gözden geçirip ‘neden’ demek lazım.

İNSANLAR İZLEDİKLERİ DİZİ DE KENDİSİNİ GÖRMEK İSTİYOR

Filmstudio: Artık izleyici de bilinçli. Sizce bir filmi ya^da diziyi neye göre izliyor. Yada neden sıkılıp vazgeçiyor?

Müfit Can Saçıntı: Dizi yada film fark etmez. İzleyiciyi senaryo çeker. Doğru senaryo, doğru oyuncuların, doğru rollerde buluşması lazım. Bence seyirci izlediği dizi de kendisini görmek istiyor. Var olan hayatını yada var olmasını istediği hayatı.

SIRADAN İNSANLARIN HAYATLARINA TERCÜMAN OLAN DİZİLERİ EKSİK GÖRÜYORUM

Yoksul bir izleyici ya kendi yoksulluğunu anlatan, hislerine tercüman olan dizileri izlemek istiyor. Ya da olmak istediği, hayalini kurduğu zengin hayatı anlatan dizileri izlemek istiyor. Bana göre son dönemde birbirine fazlaca benzeyen dizi yelpazesinde sıradan insanların, yoksulların, memurların, işçilerin hislerine tercüman olan, onları anlatan, benim söylemek istediklerimi anlatıyor diyeceği dizileri eksik görüyorum.

HAKAN BULUT VE ONUR BULDU’NUN GELECEĞİNİ PARLAK GÖRÜYORUM

Filmstudio: Kariyerini doğru yönettiğini düşündüğünüz, geleceğini açık gördüğünüz oyuncular var mı?

Müfit Can Saçıntı: Hakan Bulut, Onur Dilber, Hacı Ali Konu, Berat Yenilmez, Uğur Ali Başoğlu, Onur Buldu, Çağlar Çorumlu, Bahar Süer gibi isimlerin önlerinin açık olduğunu düşünüyorum.

GENÇLER, KİMSEYE EYVALLAH ETMEK ZORUNDA DEĞİL

Filmstudio: Senarist, yönetmen ya da oyuncu olmak isteyen gençlere önerileriniz neler?

Müfit Can Saçıntı: Bir kere bizim dönemimize göre çok şanslılar. Kimseye eyvallah etmek zorunda değiller. İstediklerini çekecek teknolojileri, yayınlayacak sosyal medya mercileri var. Kimseye yaranmak zorunda değiller. Tabi bunlar bu dönemin avantajları, birde dezavantajları var. Bu şans sadece bir kişiye ait değil. Herkes kullanabiliyor. O yüzden yaptıkları ile aradan sıyrılmayı başarmak zorundalar.